Mon peintre favori










Comment apprendre par l’Art?


La méthode Connexions 2 que les élèves de la 11e F du Collège National Pédagogique «La Reine Marie» utilisent pour apprendre le français propose dans une unité qui a comme sujet l’Art. Dans cette unité ils apprennent à exprimer la préférence, le goût, à décrire des objets, des tableaux mais aussi à connaître mieux les arts en général et les arts visuels en particulier et à se découvrir à travers de nouvelles expériences. Après une discussion dirigée dans la classe de FLE, nous avons décidé de faire un projet intitulé Mon peintre favori. Dans ce but, une activité interdisciplinaire a été réalisée en collaboration avec la Bibliothèque Départementale „Ovid Densușianu” et elle sera prolongée dans la classe des arts.
Cette activité a comme point de départ l’approche interculturelle de l’enseignement des langues et de la pédagogie de la tâche. L’enseignant favorise l’interaction et la coopération entre les apprenants. En découvrant des œuvres d’art venues d’horizons divers, on découvre ses préférences, ses goûts, on se découvre soi-même.

În data de 24 octombrie, alături de doamna profesor Bonta Alina, am vizitat Secția de Artă și Limbă Franceză a Bibliotecii Județene „Ovid Densușianu” din Deva. În cadrul acestei activității am avut șansa de a răsfoi paginile unor superbe cărți de artă, fiind încântați de picturile inedite și de informațiile utile. Această acțiune a fost realizată cu scopul de a ne informa cu privire la creațiile artistice, urmând să avem un proiect de realizat, intitulat „Pictorul meu preferat|”. Mulți dintre colegii mei și-au descoperit pictorul preferat sau stilul de pictură favorit chiar în timpul acestei ore de franceză. (Lupu Andreea, a XI-a F) 

Activitatea de la Biblioteca Județeană mi-a oferit posibilitatea de a îmi găsi un pictor preferat și de a admira o mulțime de tablouri care m-au făcut sa mă simt foarte bine. (Munteanu Bianca, a XI-a F)

Experiența a fost una minunată și plină de culoare. În cadrul vizitei de la bibliotecă am avut ocazia să vedem și să aflăm mai multe informații despre artă -pictură și sculptură. În multe dintre operele de artă expuse în cataloage și cărți de artă, am putut descoperi o mulțime de picturi și sculpturi impresionante ale unor pictori faimoși. În multe dintre acestea reușind să ne regăsim prin multitudinea de culori intense. Această experiență ne-a ajutat să ne dezvoltăm mai mult gustul pentru artă și pentru frumos, arătându-ne o altă lume, o lume plină de culoare și emoții puternice. (Junică Laura și Stan Ioana, a XI-a F)

Unii din noi ne-am orientat spre un anumit pictor mai mult sau mai puțin cunoscut, din spațiul francez. Pictorul care ne-a inspirat ne-a făcut să privim dincolo de niște culori puse pe pânză. Cu această ocazie ne-am putut forma un punct de vedere despre stilul pictorilor francezi. Fiecare pictură are o poveste în spate care ne-a marcat într-un anumit fel. (Denisa Drăgănescu și Jorza Adina, a XI- a F)

Iubeşte arta. Dintre toate invențiile este cea care minte cel mai puțin... spunea Lucian Blaga. Dacă n-ar fi existat arta, istoria ar fi fost mult mai săracă. Pictorii de mare talent își dau seama că atunci când amestecă pe paletă o culoare cu o altă culoare, ei amestecă de fapt o culoare cu o doză de suflet. În opinia mea, pictura, arta, trebuie să aducă lumină în viața omului, să-l înalțe, să-l facă mai bun, mai tandru, mai apropiat de semeni și de natură. (Ciutacu Diana, a XI-a F)

Activitatea pe care am desfășurat-o la ora de franceză în legătură cu pictorii noștri preferați a fost de mare ajutor, deoarece având în față o carte despre toate operele și felul în care au fost realizate m-au ajutat la înțelegerea artistului și operelor sale, acestea fiind informații folositoare pentru crearea proiectului. (Barbu Loredana, a XI-a F)

Părerea mea despre activitatea de la Biblioteca Județeană „Ovid Densușianu|” este una foarte bună, deoarece este un alt tip de învățare, de cunoaștere a unor lucruri noi, datorită unor albume oferite de către biblioteca vizitată. La bibliotecă ni s-au arătat niște albume cu picturi realizate de către mari pictori, precum: Picasso, Monet, Renoir și așa mai departe. Picturile erau realizate într-un mod special, frumos conturate și pictate, îți era mai mare dragul să le privești și să ți le întipărești în minte, iar atmosfera din camera de lectură a fost una liniștită, toți elevii am fost surprinși de picturile văzute. (Brîneț Denisa, a XI-a F)

A fost o experiență nouă în care mi-am dezvoltat mai mult pasiunea pentru artă și am rămas cu încă câteva informații noi și frumoase. (Lăcătuș Alexandra, clasa a XI-a F)

Pentru mine a fost o oră foarte interesantă deoarece iubesc arta în toate formele ei deci această activitate a fost liniștitoare pentru mine. În același timp am reușit sa rețin pictori francofoni. (Hălmagiu Emilia, clasa a XI-a F)

O experiență recreativă în care m-am distrat în lumea cărților. Subiectul, „Istoria artelor” a fost perfect armonizată cu cultura franceză și această limbă frumoasă. Chiar îmi mai doresc o asemenea activitate. (Alba Maria, clasa a XI-a F)

Astăzi mi-am dat seama cât de necunoscătoare pot fi în unele domenii. Noroc cu profesoara mea de franceză pasionată de artă și de cunoaștere care ne încurajează să ne dezvoltăm, să ne cunoaștem mai bine, sa învățam franceza și altfel. Ducându-ne astfel la biblioteca orașului pentru a vedea cu ochii noștri albume imense cu pictorii celebri, din prima clipă am fost încântată și curioasă fiind foarte iubitoare de pictură, sculptură și desen. Poate pentru voi nu este chiar atât de important să știți cu ce se mănâncă arta dar cred că trăim într-o lume în care informația este totul. Un plus de învățătură în viață nu strică mai ales când est e vorba despre cultura generală. Aveam în fața mea imagini superbe din Versailles și totul mi se părea fascinant. O oră în care am fost fericită și încântată să învăț ceva. (Mătulescu Roxana, clasa a XI-a F)

ele momente ale vietii!

Arta a fost și tema unei activități extrașcolare realizate la clasa a XII-a MI, unde sunt profesor diriginte. Arta în viața mea s-a desfășurat la Galeria de Artă Forma din Deva în data de 11 octombrie 2019, când o parte din elevii clasei au vizitat expoziția Diversitate Abstractă, în care au expus artiști din Szeged și din Timișoara.

Arta este un triumf asupra haosului. În viața noastră, arta reprezintă un element reprezentant al frumosului, ce oferă culoare vieții care uneori devine mult prea monotonă. Relația dintre noi și arta, prezintă un proces important în dezvoltarea moralității și a modului de a vizualiza și înțelege unele momente ale vieții! (Pătrulescu Vlad, a XII-a MI)



Comentarii

Postări populare